måndag 4 oktober 2010

FÖRSTA JOGGEN!!!!!!!

Jaaaaaaaa!

Idag var jag på efterkontrollen och fick grönt ljus. Bara att tuta och köra med träning, hopp å lek å studs.

Så det första jag gjorde när jag kom hem var att... Amma, men sen schlängde jag på mig träningskläder, stoppade ner lillskrutt i vagnen och skumpade ut i skogen. Fem komma fem kilometer och löjligt mycket uppförsbackar att skjuta vagnen uppför...!

Måste sett rätt skojigt ut där jag flög fram med stora barnvagnen.

Det är höst nu. Kallt och blåsigt. Men man blir varm av att springa.

Jisses, hade glömt bort vilken härlig känsla det är att flyga fram på en skogsstig, mörbulta låren, få kramp i midja och vader, svettas som en gris och spurta fram till mål för attavsluta med att flämtandes som ett lok sträcka ut hela kroppen.

Det finns folk som tycker jag är konstig som gillar att springa. Själv känner jag djupt medlidande för alla som aldrig upplevt den salighet och eufori som ett löppass kan generera ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar