lördag 2 oktober 2010

Alla nyutvecklade mammainstinkter

Det här finns i mig nu som inte fanns pre-bebis.

  • Jag flyger upp ur sängen. Men bara vid bebisljud. Om telefonen ringer så är jag seeeeeg.
  • Jag tror att det är jättekallt och klär på bebis och mig själv massor med lager om temperaturen är under... 15 grader.
  • Jag kollar efter andra småbarn och tycker att mitt eget är liiiiiiite lite bättre och sötare. :O
  • Jag fångar alltid min plutt i fallet om hon sprattlar ur mitt grepp. Här kan man snacka om reflex!
  • Jag skulle antagligen kasta mig ut på vägen och bli överkörd själv om det hindrar min plutt från att bli skadad.
  • Jag är totalt immun mot allt vad slem, spyor, bajs (färg, kletighetsgrad, lukt) och andra äckelpäckliga kroppsvätskors äckelpäcklighet. Det bekommer mig inte ett dugg. Det bara är där.
  • Jag är totalt bekväm med att någon gång ge upp dagens långpromenad för en latdag på soffan. No sign of guilt at all.
  • Disciplin! Jag har lärt mig att mat, dusch, toabesök, och inte minst mina egna humörsvängningar, ibland måste få vänta eller läggas åt sidan för en "viktigare" persons behovstillfredsställelse.
  • Jag har en förmåga att se, ta vara på och uppfyllas av de minsta stunders lycka varje dag - oavsett om det är Dina som storler mot mig, om jag får njuta två extra skrikfria minuter i duschen, om dagens lunch blev extra mumsig, om himlen är blå och löven blåser i virvlar, eller om jag får göra någon glad. Så lite som gör så mycket. Coolt ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar