söndag 17 oktober 2010

Utekvallen som kunde ha failat, om inte...

... jag accepterat den roll jag nu har och anpassat kvallen efter... Ja, min bebisrytm :P

Jag gick ut vid niosnaret. Hyfsat glad i hagen, men trott som farao efter dagens strapatser. En valdigt lyckad springtur pa morgonen - inklusive en liten medelhavssimtur - och sen en femtimmars langpromenad med barnvagn. Idag igen. Det ar typ sa jag spenderar dagarna harnere, i stora drag. Lagg till lite barhang med pappas polare, innovationsrika och budgetanpassade uteluncher fran delikatessdiskarna pa El Corte Ingles, ett och annat dregel over nan snyyyyyyygg kjol eller accesoar har och var, kanske nan liten konversation med nan spanjor i varierande sammanhang, och sa kvallsmys hemma med film och godis.
Men, hur som helst. Jag var trott. Men trotsade trottheten, tryckte i mig de tva sista chokladrutorna, drog pa mig selen, kladde pa plutten och gav mig ut. Det var riktigt tunga steg. Urk. 
Jag gick tveksamt forbi alla de gamla stallena i La Lonja, Palmas gamla stadsdel. Stack in huvudet har och var for att kolla atmosfaren, ljudvolymen, trangseln och mangden cigarettrok. Ljudvolymen och roken ar mest for Dinas skull. Och sjalv var jag inte sarskilt sugen pa att vara jattesocial. Det jag allra helst kande for var nog att bara sitta vid ett bord och forsvinna bort ett tag. 
Jag stack in huvudet hos Lee i ett alldeles for rokigt Aguabar. Kul att fa saga hej ialla fall. Och pa Corner Bar var det smockat av unga glada sailors som njot av kvallens drinkar och poolspel. Vi (jag och Dina) kollade ocksa in kvallens livesangare pa Jazz Voyeur, men det var liiiite for hog volym for unga damen. Det ar knepigt att ga ut och festa nar forhallandena maste vara smabarnsanpassade! Ingen rok och lagom ljudvolym ar grundforhallandena, och dessutom maste det finnas mojlighet att amma och byta bloja. Helt klart ar att dessa krav ar enklare att uppfylla pa eftermiddagarna, nar barerna inte ar lika smockfulla.

Sa, det blev en liten, kort krogrunda. Vi avslutade det hela med en liten meditativ stund uppflugna pa muren vid uteserveringen till Palmas moderna museum. Luften var sval och suset fran trafiken nedanfor pa Paseo Maritimo var nog sa sovande, sa jag fick lov att hoppa ner efter ett tag for att inte somna. Vill inte riskera nanting nar Dina hanger i selen  pa magen :)

Gissa om jag dackade nar vi kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar