onsdag 10 november 2010

Ben n' Jerrys till lunch

Filmkväll med jättehögtalare och en 13 tums skärm (fjuttig bild kompenseras med riktigt bra ljud!), pepsimax och Gu Va Gotts största panpizza. Gissa om man var määääätt sen!

Vad söt Hellboy är. Han är verkligen en liten tjurig pojke... Med kärleksbekymmer och allt. Naw.

Veckan rullar vidare med träning och körlektioner. Morgonen börjades med en femkilometers jogging med barnvagn i snömodd. Jobbigt! För varje steg man sprang, så halkade man tillbaka ett halvt steg typ. Men, ska jag sikta mot Ironman innan fyllda tretti så är det väl lika bra att vänja sig vid lite jobbigheter. Lite snöslask är lagom motstånd till å börja med.

Lunch: En burk Ben n' Jerrys Chocolate Fudge Brownie...

Min körlärare har äntligen uppgraderat körrundan. Vi har tagit oss bort från de breda, lugna gatorna ute på Lindö och börjat köra bland smågränderna i industriområdet strax norr om city. Lite knepigare med sikten, och en del utfarter till en stor, mer trafikerad väg. Gott om träningstillfällen för att växla ner till tvåan innan sväng, eller till ettan för krypkörning i de mest skymda korsningarna. Det går framåt! Även om jag tydligen är sällsynt tröglärd. Humm, mitt körkort kan bli en dyr historia ...

Och så gym. Överkropp. Åh, jag är så mycket starkare än jag tror! Underbart! Vågar äntligen ta i med mitt max för ledernas nuvarande styrka. Lycka.

Dagarna svischar förbi och jag myser med Dina allt jag kan. Snart kryper hon iväg från min famn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar