onsdag 15 december 2010

Art of Colours

Att färga mitt hår hos frissan kostar dryga 1300 spänn. Själva färgen har jag redan hemma, beställd från internät för 138 kr. Idag tonade jag Denizes hår svart, och underhåret blodrött... Första gången jag ger mig på en färgning, och det blev riktigt bra! Hur nödvändigt är det egentligen med salongsfärgning..?

Den toning Cate lade i för en dryg vecka sen, har nästan försvunnit. Visserligen har jag tvättat håret flitigt med "vanligt" schampoo, som inte är skonsamt mot färg, just för att återställa håret så mycket som möjligt inför julens nya försök. Det skulle förvisso vara kul att få en riktigt bra grund, så blått och starkt som jag verkligen vill ha det.  Och så kan jag boosta upp toningen själv sen hemma. Dessutom gillar jag att gå till frissan, det är nästan som att vara på spa :P

Jo, så får det bli. Min bokade tid den 20:e kommer bli av, så får jag en riktigt snygg grund att sedan arbeta vidare på.

Vad avancerad man har blivit nu da.

Pluppeffekt! Nåt sånt här ska det vara!

Nu är jag nästan blond - det fästes som bäst i topparna. Nästa gång SKA det lyckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar