måndag 6 december 2010

På väg

Lilltroll börjar bli pratglad!

Visserligen är det inga riktiga ord. Sånt kan jag fortfarande bara drömma om (vilket jag också gör, samt att hon kan springa, hoppa, klättra och rita gubbar på mina väggar, som fyra månader gammal) men wow vad man ska börja göra sig hörd nu då!

Så fort hon är nöjd och belåten och antingen sitter i mitt knä eller ålar omkring på en filt på golvet, så är det främst fyra saker som gäller:

  1. Händer. De små nävarna ska in i munnen och slemmas på.
  2. Fötter! Att krumma med ryggen, lyfta rumpa och ben i vädret och dra i tårna eller strumpan har blivit något av en ny hobby den senaste tiden.
  3. Andra saker inom räckhåll... En skallra, en napp, en nalle i ett snöre som hänger från en stol, en bit aluminiumfolie. Allt man kan pilla på och försöka greppa.
  4. Prat. Äu, woao, moaa, yäu, uä, nuäu, awwuu, auau, äwuäu, med flera kryptiska fraser.
Jag försöker vänja henne vid att sitta upprätt så mycket som möjligt nu. Nacken är stadig, men resten av kroppen vinglar. Hon prövade sin matstol idag, det var inte kul. Inte så konstigt - hon är ju tvungen att jobba alldeles själv för att hålla sig upprätt då, och det kan hon inte än! Men det ska nog gå snart.

En ganska häftig grej är hur villigt hon låter sig masseras numera. Idag fick hon en ganska snabb men ändå komplett behandling på 35 minuter och gnällde knappt ett pip - fast ansiktsmassagen är fortfarande mindre populär. Tror nästan att jag tar och plockar bort den permanent sålänge.

Hälsningar från Norrköpings coolaste trollskrutta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar