onsdag 29 december 2010

Stuck

Här sitter jag i min soffa och mumsar på Toves blåbärs- och pepparkaksglass. Dream theater hamrar ur högtalarna, och jag har väl inget speciellt att göra. Känner för att röra på mig. Men Plutt sover.

Tove och Angelica har varit här och vi hade riktigt mysigt. Tove gjorde pastasås, och hemgjord glass som sagt. Vi flamsade och tjejade oss som nästan-vuxna-tjejer gör mest. Lite skvaller, lite pinsamheter, massor med skratt. Och så myste vi med Dina.

Båda var dock tvungna att springa iväg i all hast. Båda hade saker att hinna bort till efter lilla besöket hos mig. Angelica skulle ut med teater-Emma med flera, och få ett mer ordentligt födelsedagsfirande än det som var i måndags. Tove är på besök från studiestaden Göteborg och har såklart femtielva personer att möta och heja på när hon hälsar på här i hemstaden i juletider. Jag förstår precis hur hon har det, jag var likadan för inte ett så långt tag sen när jag gjorde mina stockholmsvisiter. Mina P.M:s var nästan sönderklottrade av saker att göra och dagarna systematiskt schemalagda för att jag inte skulle missa nåt. Numera tar jag det lugnare när jag kommer upp, och prioriterar en eller ett par gamla vänner istället för så-många-som-möjligt. Har kommit på att fortsätter jag flänga runt så mycket som jag brukade göra, så kommer benen till slut gå av... Nästan.

Men som sagt, nu sitter jag här. Inte övergiven, inga såna känslor rör sig inom mig. Nej, det är mer en känsla av... Fastlåsthet. Skulle så gärna vilja ta en prommis, sticka ut och jogga, flamsa loss på ett dansgolv, leka sociala spel på en krog, hiva ett par järn. Nåja, det sista är inte tal om förrän jag slutat amma helt, men det andra... Nix. Jag kan inte hålla på och stressa lillan såhär på kvällskvisten. Hon har haft en aktiv dag och behöver vila. Såhär är det att vara mamma... Man blir fastlåst. Ibland.

Jag kommer nog kompensera imorgon och ta en långpromenad kombinerat med att möta någon vän. Och träna! Ljuva balsam för kroppen :)

Tills dess minns och ler jag åt kvällens upptåg. Tjohopp!


Angelica fixelitrixar med ett jättenöjt lilltroll
Evil Tove lagar vegetarisk supé
Angelicas födelsedagströja från mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar