måndag 14 mars 2011

Va, ska du får personlighet nu också..!

En stilla surfarstund i kvällstid innan läggdags. En liten vit mustasch är anlagd över läppen - idominbehandling för extremt nariga läppar :P ... Nyduschad, nystyrketränad, nysimmad, nystretchad, uppfräschad på alla möjliga vis. Pigg dessutom. Skulle man inte kunna tro. En småbarnsmamma med energi, mitt i nattamats-avvänjning och tandsprickning..! Hur går det till?

Ja, säg det. Jag får skylla på träningen och min fantastiska, tappert kämpande barnvakt som trots barnavrål tills öronen faller av, ändå håller ut för att jag ska kunna simma och cykla i ro. Springer gör jag med barnvagnen, det funkar. Ett tag kunde jag ha med lilltroll bland maskinerna på en egen filt på gymmet, men nu rullar hon för långt och för snabbt för att jag ska våga ha med henne på filten... Om jag blinkar så har hon förflyttat sig tio meter bort och krockat med närmaste par gympadojjor tillhörande någon förvånad muskelgorilla, liksom. Men Dina, uppför dig...

På tal om att uppföra sig. Damen har börjat få humör och egen vilja så det ryker om'et! Hon är mycket mån om att tala om för mig om något inte är som sig bör, enligt henne. Om maten inte smakar, om den där soppsleven därborta är roligare och färggrannare än den pedagogiskt utstuderade leksak hon håller i, och nåde den som försöker styra eller slita i det hon har i sin hand. Då kommer ett bestämt lägg av i form av ett sjumilavrål och tårade ögon.

Mycken bebis surrar i en moders tankegångar. Jag tog och gjorde den där brainstormingen också, och fick ut en hel del av vad jag tänkt på, velat göra, planerar, gör och inte gör. Kunde snabbt konstatera att men herrejisses människa, hade du tänkt hinna med allt det där eller? Men lägg av! Inte ens jultomten hinner ner i så många skorstenar på julafton.

Prioritera mera. Körkortet ska bli av och jag vill ha det i handen nuuuuuuu, och ett par resor är inplanerade som balsam för kropp och själ. Påsk i Lund och påriggare för Shamrock. Tills dess - simma lugnt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar