fredag 17 juni 2011

Nylärd i tapetsering

Har precis fått en liten övning i hur man tapetserar. Besiktningskillen var här för någon månad sen och lufsade runt i rummen och inspekterade allt vad jag hade haft för mig, och i hans protokoll stod sedan att läsa med knappt urskiljbara kråkfötter: Rivmärken i tapet, vardagsrum. Hyresgäst åtg. Och igår pallrade jag mig bort med cykel och barn på pakethållarn till Bauhaus och köpte en burk tapetklister. Den minsta de hade. Skulle ju bara sätta upp två våder, det går väl inte åt så mycket... Trodde jag! Hela burken gick åt sånär som på en liiiiiten skvutt i bottnen. Där hade jag tur!

Okej, det blev väl inte den proffsigaste tapetseringen i hemmafixarhistoria, men upp kom de. Och det ser faktiskt hyffsat ut, om man inte låtsas om de mikroskopiska små glappen på sidan. Och, hör och häpna, mer än ett dygn senare har de ännu inte ramlat ner! Håller tummarna för att de sitter uppe ända fram till flytten ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar