onsdag 14 december 2011

Istället för tentaångest

Saker som är helt underbara att göra, när man borde plugga.


  • Äta julbord med glada matfrälsta vänner.
  • Jaga en annan joggare på löprundan. He he he.
  • Pumpa pushups.
  • Kolla fåniga youtubeklipp om den obarmhärtige tetrisguden. http://www.youtube.com/watch?v=Alw5hs0chj0
  • Studsa på stället till spice girls.
  • Blogga om vad jag gör istället för att plugga.
Det är tenta på fredag. Ergo: Dags att hitta bättre och mer kreativa sysslor som gör det värt att fortfarande skjuta upp pluggandet... Men, istället för att pendla mellan stadium av brutal sporrning ("NU JÄÄÄÄÄrnspikar KÖR VI!) och tröstlös förtvivlan (Det här kommer aldrig att gå, uhu uhu) så lutar jag mig tillbaka i vetskapen om att jag antagligen kommer att kugga. Så extremt behaglig, stressbefriad känsla. Detta prov blir ett träningstillfälle, och så spikar jag kursen på omtentan. Klart och bestämt.

Fast, tänk om jag skulle bli godkänd ialla fall. Farao vad surrealistiskt det vore :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar