torsdag 16 september 2010

Le maison de culture

Det finns ett ställe i Norrköping som heter Kulturhuset. Kulturhuset har funnits ett bra tag, men på sistone har det flyttat till nya lokaler och tydligen fräschats upp konceptmässigt. Nu kan man inte bara måla på väggen och fika billigt här. Det går även alldeles utmärkt att trycka en t-shirt eller ett plakat, förstora bilder och göra megatavlor, rita fanzine, tillverka en knapp, spela på orgel, måla en vägg, bygga nästan vad man vill, gå på en halvflummig föreläsning eller anamma scenen och hålla en unplugged konsert. Själv är jag just nu aktiv på tre hörn därnere i de kulturella vrårna. Jag tränar trummor, ritar fanzine en gång i månaden och syr på en fodrad babyoverall. Ambitionen är att få klart overallen idag - det är bara luvan kvar, vi får se hur avancerat det är att sy en sån... När den är klar, så ska jag ialla fall gå över till att göra en megatavla av... Moby, tror jag. Att spika upp på väggen hemma, så man får ytterligare ett hål att spackla igen sen. Well well, vad får man inte offra för inredningsnojan :)

För det mesta är det bara jag och Dina, och så Kajsa och Jenny som driver stället, samt kanske någon till i caféet som man kan småchatta med under... Ja, "middagsrasten". Det är rätt najs att kunna kreativisera ostört, det blir mest gjort då. Och sedan Dina fick bärsele så är hon såå mycket nöjdare med tillvaron när mamma inte har hela uppmärksamheten på sitt lilla troll. Hon hänger fram på magen vad jag än gör. Till och med när jag trummar... Fast hittills trummar jag bara med visparna, så att det inte ska låta så mycket för hennes små öron. Det ska tydligen finnas öronskydd för småbarn...Då skulle mamma kunna röja loss på riktigt. Vill ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar