tisdag 28 september 2010

Pumpatagliatelle med vit pesto

Alltså, jag har varit jättedålig på att fota på sistone... Och nu hade jag lagt upp rätten så fint, men självklart ligger då kameran i barnvagnsväskan nere i cykelförrådet. Och Dina sover och kan icke lämnas. Klart jag hinner mumsa upp maten innan jag kommer ner till vagnen för att hämta kameran. Fanken.. Nåja. Det är jättegott. Jag lovar. Och nästa gång tar jag med kameran.



Pumpatagliatelle, ca 4 portioner

Köp en kvarts matpumpa. Skala bort det träiga skalet och gröp ur kärnorna. Hyvla köttet med en potatisskalare. Använd färsk som den är, istället för vanlig pasta. Går att förvälla, men själv föredrar jag den helt färsk så den här "pastan" lämpar sig helt ypperligt till pastasallader som man bara svänger ihop av en massa ingredienser utan en massa jobb vid spisen. :)



Tagliatelle med vit pesto.
Låt magen bestämma kvantiteten...

Pumpatagliatelle
Några körsbärstomater
Färsk basilika
Machesallad
Några hackade valnötter
Vit Pesto (bas av kronärtskocka. Det går nog att göra egen men jag köpte min burk, lat som jag är)

Blanda samman pumpatagliatelle, färsk basilika, machesallad och pesto i en skål. Stjälp över pastan på ett fat, garnera med körsbärstomater, hackade valnötter och en basilikakvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar