lördag 2 oktober 2010

Paaaaarty party.

Det där med att småbarnsföräldrar inte kan hänga med ut, stämmer icke. Ju mindre desto bättre också, då sover de mer... Eller håller sig lugna ialla fall!

Dina har fått vara med på vuxenäventyr igen. Den här gången är det inte lika fancy som att åka ambulans, titta på utomhusbio eller träffa amy diamond (oj, wow, fota fota :P ) men väl så fick hon en liten upplevelse idag med.

Kvällen började med väldans underhållande charaderlekar hemma hos Cecilia, Frejas gamla klasskompis. Riktig utmaning det där, att försöka teckna "lok" med bara en hand tillgodo då Dina prompt skulle amma och vila på andra armen. Resultatet blev något i stil med "liten, sprattlande, enbent räka". Ganska långt ifrån lok, men det gjorde desto mindre. Underhållningsvärdet var högt, vi garvade som bara den.

Sedan mellanlandade sällskapet efter lite letande hit och dit på en väldigt röd bar. Röda lampor överallt som förvandlade oss till fotokosmetiska skuggestalter. Tjena surrealism. På en helt vanlig lördagskväll. Ja, se på fasen. Och jag fick lukta på en White Russian, ägd av en Erik. Oj oj. Den luktade gott. Vill ha! Men nehe, det gick inte för sig på ytterligare ett år eller hur länge lilla damen nu behagar amma. Vad det är synd om mig.

Hon hängde förresten med i min famn under charadern, och i selen på baren. Vaken var hon ett tag, men höll sig så snäll och lugn - utan napp till och med - och somnade efter ett tag. Småbuller, röster, bakgrundsmusik och en såndär lagom mängd intryck tillsammans med mammas trygga närhet att luta huvudet mot när tröttheten slår till - that's the thing för min lilla isbjörn.

Jag lär mig mer och mer för varje dag. Snart kan man kalla sig bebisproffs :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar