fredag 12 november 2010

Barnvagnspatrull

Tre små mammor skulle gå en dag, till marknaden uti ÖB...

Det där med barnvagnar i bredd. Det kunde man störa ihjäl sig på under stadspromenaden när ekipagen tog upp hela den förbaskade trottoaren. Åtminstone kunde jag det.

Nu är jag inte bättre själv...

Dina, Cornelia och... Vad hette den tredje, den nya? Nåja... de låg alla tre och myste bland filtar och täcken nere i varsin vagn. Hade de varit lite störra hade de kunnat hålla handen alla tre. Vi rullade vagnarna i rak formation, som en rullande vägg snattrande än ifrån gruset under däcken och än från oss mammors pladder. Alla andra fick snällt hålla undan.

Jag skulle till ÖB och köpa en kladdbeständig duk till matbordet och Maria (och Cornelia) hakade på. Jag skänkte en av mina fyra åkpåsar till henne idag. Oss låginkomstare emellan, jag vet hur det är när ett behov gör sig påmint men den knappa föräldrapenningen redan har gått åt till blöjor, barnmat och kläder i nya storlekar. Så den här gången ville jag inte sälja min egendom. Huvudsaken är att den kommer till glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar