onsdag 22 december 2010

Nu rullar bullar i raketfart! Yahoooo!

Triathlon! Det känns, så starkt, det är dags!

Simkortet ska köpas den 1 januari 2011 och invigas med mitt första simpass. Jag ska göra upp ett schema redan nu. Nio pass i veckan, tre spring, två sim, två cykel (spinning nu på vintern och innan jag köpt mig en cykel igen, den förra blev stulen! morr) och två gym. Egentligen bör jag köra nåt smidighetspass också, t.ex. ett kortare yogapass. Nåt att köra hemma på mattan. För att underhålla och smörja musklerna optimalt.

Jag har tjuvstartat liiite, lite på gymprogrammet redan idag. Har två upplägg som jag väljer emellan, ett där jag delar upp kroppen och kör ben en dag och överkropp vid veckans andra tillfälle, och det andra upplägget innebär att jag kör hela kroppen varje gång men varierar övningarna och muskelgrupperna. Just nu testar jag hela-kroppen-varje-gång-upplägget. Vi får se vilket som passar bäst in tillsammans med resten av träningen sen.

En tuff tid väntar, särskilt som att jag just nu håller på att ta körkort också. Har tagit ett juluppehåll, men kommer köra igång igen när jag kommer tillbaka. Mellandagarna kan la gott ägnas åt övningskörning, såvida det inte är fullbokat. Nu har jag fått vila skallen ett tag också, så det blir nya, friska tag ute på vägarna - sista tiden med körlektioner fem dar i veckan, så var jag rätt mosig. Det tar på krafterna att koncentrera sig så mycket så ofta... Helt klart jobbigare än att gå i skolan :P

Nä, sova kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar