fredag 21 januari 2011

Andra dagens träningsvärk

Eh, ja. Precis som det står.

När körde jag mitt benpass i gymmet? Måste varit i onsdags. Och igår hade jag träningsvärk from helsinki. Kunde nätt och jämnt gå, men föredrog att ligga raklång på sängen... Och stretcha? Neheeej du. Glöm det. Aj.

Värken hindrade mig dock inte från att sticka ut och köra en intervallsprint i halkan, med lillplutt sovandes i vagnen längst upp i backen. I varje varv checkade jag att hon fortfarande sov... Spring, spring, spring, lungt i svängen, sprint, sprint, sprint, och trippa förbi bebis. Sju varv, fjorton intervaller.

Idag har jag precis lika mycket träningsvärk i benen som igår, om inte ännu mer. Och på kvällen körde jag en halvtimme med intervaller på träningscykel. Måste dock säga att det mesta av värken försvann efterråt, så pass mycket att jag kunde sträcka ut ordentligt. Gissa om det var skönt, då.

Imorrn blir det simning och gym överkropp. Resten av dagen skall tillägnas Dina. Tänkte strunta i städningen för en gångs skull och ta och göra en riktig mamma-bebis-dag med lekar och mys. Det är vi båda värda... Inte minst mina stackars urdruckna energidepåer efter allt övningskörande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar