torsdag 6 januari 2011

Bebisklapp!

Dina berättar...

"Jag hade varit ute och sprungit med mamma, eller ja, legat i vagnen och myst medans mamma gjorde jobbet. Innan vi var riktigt hemma, så ändrade mamma riktning och körde oss bort mot macken! Hmm! Det kan bara betyda en sak - vi måste ha fått ett paket.

Och ja, mycket riktigt, mackgubben hämtade ut ett stort, tjusigt paket. Omslaget och allt. Och som om det inte var nog - på paketet stod det inte Emma. Det stod Dina! Och även om paketet var nästan lika stort som mig, så var det inga problem för mig att vända på det och kolla avsändaren. Jag har gainat helt enormt mycket styrka på sistone. För att inte tala om smidighet, rörlighet, och precision... Nåja. Paket var det. I avsändarrutan stod det Nikita och Angelo. Åh! Mina andra-kusiner! Eller vad det nu kallas, när det är mammas kusiner.

Jag riktigt bubblade av nyfikenhet och var bara tvungen att riva upp paketet på en gång. Inuti låg - ett mindre paket! På det stod det God Jul Dina från Nikita och Angelo. Oj oj oj, nu är det inte långt kvar, tänkte jag när jag   med väldig entusiasm rev upp det lilla paketet. Inuti låg inte ett, utan tre plagg i ursnygg blingo-design med små cirkusfigurer på. En cirkusbody, en cirkusmössa, och ett par fräna randiga pösbrallor. Alltså, det här... Jag hade inte kunnat välja bättre själv. Tack, bro's n' sis'!"

Det krävs tydligen en bebis, eller två, som smakråd för att plocka fram den bästa julklappen. Mamma Emma blev också jätteglad och tackar så mycket! Vi ses snart allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar