tisdag 31 maj 2011

AAAUURRGH HJÄLP!

Tänka tänka tänka å herrejösses tror hjärnan snart knakar sönder.

Jag har fått en lägenhet i kristianstad NÄSTAN. Ska bara skriva på kontraktet först. De återkommer i veckan om hur, förhoppningsvis slipper jag åka ner utan kan sköta allt via utskrift, inscanning och mail. Inflyttningsdatum 1 JULI, en månad tidigare än beräknat!!! HERREJÖSSES KÖRKORTET DÅ OCH JSM DESSUTOM! Hur ska det här gå?

Jsm: juniorernas seglarmästerskap, går av stapeln i arkösund med anmälningar och registreringar 25 juni och avslutas med prisutdelning 30 juni. Jag ska coacha optimisterna, är det tänkt.

Och körkortet SKA bli klart nu i sommar, banne anamma anfäkta! Nu kör vi järnet, Magnus, ingenting får stå i vägen längre. Teoriplugg varje dag. Det kommer blomma påbudsskyltar ur öronen på mig när det här är över.

Apropå flytten, min lägenhet jag har nu är uppsagd till den 1 augusti egentligen. Men killen som ska flytta in efter mig är redo att flytta en månad tidigare, om jag skulle ha möjlighet. Och det har jag ju nu... Eller? Ska jag ta smällen med dubbel hyra och stanna i gamla lägenheten ytterligare en månad, för att inte behöva stressa ihjäl inför en snudd på omöjlig - men fortfarande bara snudd på omöjlig - deadline för både flytt och körkort, med ett avbrott i det sista för plikttroget deltagarskap i juniorernas jippihej? Hur optimistisk vågar jag vara..?

Lika optimistisk som mina kära små tävlingsdeltagare, ha ha ha ha... *seglarskämt*.

Känner skarpt att jag behöver rådgivning i ämnet. Och en nackmassage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar