måndag 30 maj 2011

DETOX dag tre. Fuskdag!

Jag erkänner! Jag har fuskat!

Och efteråt kändes det hur onödigt som helst.

Nico hade med sig nybakade frukostfrallor från jobbet och min mage framkallade med ens en underbar bild av rykande färska frukostbullar med smör, ost och honung... Min barndomsfavvo. Jag delade två frallor (gluten, som finns i vetemjöl, bör undvikas), bredde olivolja på istället för smör, hade min crunchy detoxchokladkräm på två halvor (wannabe nutella :P) och mästarmakrill i tomatsås på de två andra (animaliskt protein och konserveringsmedel, nicht bra).

Magens projicerade åååååh-vad-gott-bild stämde inte riktigt med verkligheten... Frallorna hade hunnit bli lite torra. Då var mina morotsfröbröd faktiskt saftigare. Fånigt... Där ser man vad suget efter att följa en väl invand vana kan ställa till med. Men ingenting är förstört i och med detta, jag ser själva kosthållningen mer som en måttstock som underlättar detoxens fortlöpande. Jag har som mål att följa detox-kost åtminstone under de första fem dagarna, så kroppen arbetar som hårdast med att driva ut de blockerande toxinerna. Hur strikt jag är sen, under de resterande femton dagarna, får vi se :)


Resten av dagen har jag mest levt på fröbröd, frukt och soyghurt. Har liksom inte haft nån lust att laga nåt.


I övrigt mår jag riktigt bra. Trodde att jag skulle ligga halvt däckad av trötthet från cirkulerande konserveringsmedel och färgämnen vid det här laget, men jag har hittills klarat mig undan några större bekymmer. Men än är inte det värsta över... Jag kan börja pusta ut om två-tre dagar. Då borde energin börja rinna till i strida strömmar. Kan knappt vänta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar